Ahad, 28 Oktober 2012

Optimis II : Jatuh berdiri kembali

1 ulasan:
 

"Jangan tinggalkan orang yang kita sayang untuk orang yang kita suka kerana orang yang kita suka akan tinggalkan kita untuk orang yang dia sayang. Jangan cuba dapatkan apa yang kita sayang tetapi sayangilah apa yang kita miliki".

Pernah dengar kan quote ni? Yeah.

Simple. It's called karma.

Yang dikejar tidak dapat yang dikendong berciciran.

Oleh yang demikian, bersyukurlah dan hargai lah apa yang kita ada. Jangan kerana selesa sangat kita rasa bosan dan mula nak cuba benda yang lagi thrill. Kononnya barulah fun. YOLO lah katakan.

But hey, you actually invite a bigger trouble. ok, nak bagi fair kan. Tak salah nak cuba benda baru.Kalau tak cuba benda baru sampai bila nak maju kan? Sakit itulah yang mematangkan diri. Baru advance baru berpengalaman. Yang buruk kita ambil la, yang tak elok dan menjahanamkan diri, kite tinggalkan. Apa susah??

Oleh itu, sekarang dah jatuh kan? Sekarang dah sakit kan? So, jangan nak komplen pulak. Be positif!

Sesungguhnya keputusan yang anda ambil ini adalah tepat. Sebab ketika anda buat keputusan ini berdekad yang lalu, anda dah fikir habis-habisan. Paling penting benda dah lepas tidak boleh dibetulkan.

Jadi, buatlah apa yang anda cakap dahulu. Kalau salah kita amik pengajaran dan move on! Kenyataannya semua manusia menjadi lebih baik.

p/s: Ini bukan imply pada percintaan sahaja, tapi pada semua aspek. Tak kiralah harta benda kesayangan, hobi, kawan, rumah atau makanan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Cakapbisa. Dikuasakan oleh Blogger.