Ahad, 5 Mei 2013

LIDAH: Senjata yang paling berkuasa

3 ulasan:
 
mr. bean



Words. Could be a simple minor thing in our life, though its powerful. Cuz it’s the only things that can reach human hearts. I’m using word trying to reach yours.

Jadi, pilihlah bahasa dan perkataan yang sesuai ketika bercakap. Sebab kita tak tau apa yang seseorang itu lalui. Sometimes, kite tidak bermaksudkan sesuatu tu, tapi pemilihan perkataan yang salah mungkin boleh bagi kesan yang besar dalam hidup seseorang atau hidup kita sendiri.

Perkara penting sekali yang boleh kita ingatkan diri kita, “jangan bercakap andai tiada kepentingan”. Another things is, jangan cakap bila kita tidak pasti sesuatu perkara. Takot timbul fitnah. Percayalah, berdiam tu lebih bagus dalam banyak perkara terutama masa tengah bergaduh.

Termasuklah bila parents kita membebel, marah-marahkan kita. Nak menang apa sangat bila lawan cakap parents ni. Yakinlah, apa pun yang mereka buat, mereka buat sebaik mungkin untuk lindungi kita. Mungkin itu cara mereka sayang. Dengan kawan-kawan, cikgu, orang lebih tua, orang sekeliling kita.

Kata-kata tak boleh ditarik balik. Ambillah masa sebanyak mungkin utuk pilih perkataan.
Choose your words wise! ^^,















3 ulasan:

iskandarX berkata...

Assalammualaikum, is singgah blogwalking

iskandarx.com

iskandarX berkata...

Salam Ramadhan is singgah sini menabung Hishop satu.

http://iskandarx.com/2013/07/12/segmen-bloglist-santai-iskandarx-2013-reloaded/

iskandarX berkata...

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Dan Batin.

Hotlink satu

iskandarx[dot]com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Cakapbisa. Dikuasakan oleh Blogger.