Sabtu, 13 Oktober 2012

Subuh: Berfikir sejenak

Tiada ulasan:
 
Pernah juga dengar orang cakap:
"kalau tak ikhlas sembahyang, baik tak payah"

     Aku tidak setuju sama sekali sebab kalau rasa tidak ikhlas bukan berhenti tetapi cari penyelesaian dan cara untuk membuatkan hati kita ikhlas beribadah kepada Allah. Antaranya cara mendapatkan keikhlasan ialah wuduk kena betul, niat sembahyang kena betul, khusyuk dan doalah kepada Allah. Bersedekah. Terasnya pula ialah rukun islam dan rukun iman. Fahami surah Al - Ikhlas. Ni la yang aku sedari untuk mengecapi keikhlasan dan aku sedang berusaha. 

     Statement diatas memang bahaya sebab syaitan akan suka. Bila kita pernah sudah terfikir macam itu, baca istizah. Mohon dijauhkan dari hasutan syaitan dan iblis. 

Pengakhiran, aku masih juga banyak kelemahan. Sering lupa tapi tidak salah untuk saling ingat mengingati. Dakwah untuk ke syurga. Satu motto dakwah yang aku slalu gunakan "sama - sama jadi baik"

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Cakapbisa. Dikuasakan oleh Blogger.